Beschrijving
“Reclame is overal. Op televisie en radio, grote billboards langs de weg, banners op internet, en zelfs via telefoon of twitter komen reclameboodschappen binnen. Daarmee is de reclamewereld een vakgebied dat volop in beweging is, en waarin een creatieve ondernemer zich zeker thuis zal voelen! De cursus Start je eigen reclamebureau leert je de kneepjes van het reclamevak. Zo kun jij je vakkennis uitbreiden en gebruiken in je huidige baan, of je eigen bedrijf starten en reclamecampagnes op jouw eigen manier vormgeven en verkopen! ” “” “” “Met de cursus Start je eigen reclamebureau haal je een moderne, complete cursus in huis die je alles leert over het opstarten van je eigen bedrijf in de reclamewereld. Zo leer je op eenvoudige wijze de wereld van de marketing kennen, en heb je alles in huis om jouw bedrijf succesvol op de kaart te zetten. De cursus bestaat uit een aantal onderdelen: De reclamebranche Je maakt kennis met de wereld van de reclame. Je leert hoe de reclamebranche eruit ziet, en waar op dit moment kansen liggen voor nieuwe ondernemers. Het aanbieden van diensten Je verdiept je in het aanbod van je diensten. Wat wil je met jouw bedrijf gaan aanbieden? Specialiseer je je in conceptontwikkeling, grafisch ontwerp of webdesign? Of bied je een totaalpakket waarin alle onderdelen vertegenwoordigd zijn? Het creatieve proces Je maakt kennis met het creatieve proces van het reclamebureau. Je leert hoe je een goede briefing in elkaar zet, en hoe je omgaat met processen als conceptontwikkeling, strategie, creatie, uitvoering, art direction en andere creatieve processen. Advertising Je verdiept je in de verschillende manieren van advertising, zoals televisie, radio, online, direct mail, of outdoor reclame. Branding Je leert hoe je een merknaam lanceert en verder opbouwt. Pitchen In een paar minuten kun jij je klant overtuigen van het succes van jouw idee. Je leert hoe je een perfecte pitch uitvoert!* De dagelijkse gang van zakenJe maakt kennis met de dagelijkse gang van zaken op een reclamebureau, zoals het bepalen van prijzen, het omgaan met klanten, werken met freelancers en het aannemen van personeel. Marketing Je verdiept je in de marketing van je eigen reclamebureau, en stelt vast wat jou onderscheidt van je concurrenten. Je bepaalt een strategie voor het succesvol profileren van je eigen bedrijf. Het ondernemersplan Tenslotte schrijf je een ondernemersplan voor je eigen bedrijf. Hierin staat wat jouw idee is, hoe je het gaat uitvoeren en wat je daarvoor nodig hebt. Met het ondernemersplan kun je vervolgens een financiering regelen om jouw bedrijf werkelijkheid te laten worden. “